"Ali ste ZMedeni?" je zagovorniška akcija tretjega medijskega sektorja. Gre za medijski sektor, ki ni niti javni niti zasebni, ampak je praviloma neprofiten in nekomercialen. Sestavljajo ga različne nevladne organizacije, ki delujejo kot mediji. Za takšne medije je v večini primerov zelo pomembna skupnost, ki jo medij vključuje in naslavlja, v primeru Radia Študent so to študentje in mladi. Eden najvidnejših takšnih medijev v Sloveniji je Radio Študent, a zagotovo ni edini, obstaja še več manjših študentskih in drugih nevladnih medijev, ki zagovarjajo potrebe določenih marginaliziranih skupin. Takšni mediji so v Sloveniji deležni nezadostne državne podpore, pogoji za delo in razvoj takšnih medijev pa so zelo slabi. Takšno stanje je zaskrbljujoče, saj ogroža pluralnost medijskega prostora, ki je ena temeljnih vrednot evropske družbe.

Ministrstvo za kulturo je decembra 2023 objavilo predlog novega zakona o medijih, ki ne predvideva izboljšanja stanja tretjega medijskega sektorja v potrebni meri. Na pomanjkljiv predlog medijskega zakona se odzivamo z različnimi vsebinami, ki bodo javnost ozavestile o pomenu in potrebah takšnih medijev ter na zakonodajalca vršile pritisk, da stanje izboljša v okviru prenove zakonodaje. Aktivnost obsegajo analizo stanja, medijsko produkcijo, soočenje v živo in vključitev v javno razpravo.

Kaj bodo dosegli:

  • Ozaveščanje medijskih strokovnjakov in širše, splošne javnosti o pomenu tretjega medijskega sektorja ter o potrebah, ki jih je treba urediti na zakonodajni ravni - Ta rezultat bodo dosegli z različnimi radijskimi oddajami (10x), strokovno analizo ter komunikacijsko ozaveščevalno kampanjo na družbenih omrežjih treh skupnostnih študentskih radiov (Radio Študent, MARŠ in NOR – skupaj 100 objav) in organizacijo soočenja v živo o tej temi (50 gostov in gledalcev prenosa). Pri pripravi vsebin se bodo osredotočili na to, kaj počnejo mediji tretjega medijskega sektorja, kako to počnejo, zakaj je njihov medijski doprinos ključen za zdravo medijsko krajino ter v čem so posebni in drugačni od javnih ter komercialnih medijev.
  • Poskus prepričanja odločevalcev, da zakonsko uredijo pogoje za obstoj in delo medijev tretjega medijskega sektorja - Njihova akcija poteka v času prenove medijske zakonodaje, zato je to obdobje najbolj primerno za poskus doseganja želenih sprememb. Ta rezultat bodo dosegli z vključitvijo v javno razpravo o predlogu zakona, z živim soočenjem, kjer bodo predstavnika Ministrstva za kulturo javno izzvali, naj se opredeli do rešitev za ta sektor, splošnim medijskim pritiskom ter (če bo zakon pravočasno v obravnavi, tekom trajanja projekta) s svojimi predlogi, ki jih bodo poslali neposredno članom odbora za kulturo ter poslancem Državnega zbora.

V izvedbo akcije bo vključenih predvidoma 8 novinarjev, 1 strokovnjak s področja tretjega medijskega sektorja in 3 osebe iz krovne ekipe, ki akcijo vodijo in administrirajo.

  
Soočenje v živo: "Okrogla miza 'Naj se sliši tudi naš glas' - o položaju tretjega medijskega sektorja v Sloveniji, 17. 1. 2024, organizacija Radio Študent in FEJS Slovenija". Video posnetek dogodka je na voljo tukaj.